Meme Küçültme

Meme Küçültme2022-09-07T09:08:47+00:00

İdeal Boyutunuza Ulaşın

Meme küçültme ameliyatı genellikle ergenlik döneminden itibaren veya gebelikler sonrasında ortaya çıkan meme hipertrofisi yani memenin yumuşak doku hacminde artma ve/veya sarkma sonrasında yapılan hacim ve ağırlık azaltıcı, aynı zamanda memeyi dikleştirici ve şeklini toparlayıcı bir girişimdir.

Kimler meme küçültme ameliyatı olmalıdır?

Hacmi ve ağrılığı artan memeler görüntü ve şekil bozukluğunun yanında boyun ve sırt bölgesinin doğal olarak yükünü arttırır. Bu durum da sırt ve boyun ağrısı, hatta ilerleyen dönemlerde boyunda fıtıklaşmalara kadar ilerleyen bir kısır döngüyü başlatır. Bu ağrıların yanı sıra omuzlarda sütyen askı yerlerinde izler ve bası yaraları, yaz döneminde meme altı ve arasında artan nemden dolayı pişik ve gövde mantarı gibi rahatsızlıklara da sebep olur. Kabaca bu tür şikayetleri olan her kadın meme küçültme ve dikleştirme ameliyatına aday olabilir.

Önce & Sonra

ÖnceSonra

Meme Küçültme İşlemi Sonrası Memelerde Sarkma Olur Mu?

Normalden büyük olan meme dokusu her zaman sarkık ve doku kalitesi normalden daha düşük olur. Ameliyat esnasında sadece küçültme işlemi değil, aynı zamanda sarkık olan meme başı ve meme dokusunu dikleştirme işlemi de yapılır. İlk zamanlarda daha dik ve sıkı olan meme dokusu zamanla yer çekiminin etkisi ve meme doku kalitesine göre bir miktar aşağı doğru yer değiştirir. Fakat hiçbir zaman ameliyat öncesindeki kadar belirgin bir sarkma oluşması beklenmez.

Meme Küçültme İşlemiyle Memeler İstenilen Boyuta Düşürülebilir Mi?

Ameliyatın iki amacı vardır. Birincisi meme hacmini küçültmek, ikincisi ise sarkmayı ortadan kaldırmak. Meme hacmi küçültüldüğünde ise memenin cup ölçüsü azaltılır, sırt numarası teorik olarak sabit kalır.

Sırt çapı ve omuz genişliğine göre ideal meme cup ölçüsü B ile C arasında değişebilir. Ameliyat sonrasında meme küçültülerek doğal olan bu boyutlara çekilmeye çalışılır. Daha fazla küçültülmesi A cup ölçüsüne indirgenmesi doğru değildir. A cup ölçüsündeki hastalar meme küçüklüğünden şikayet ettiği için bu hastalara silikon implant ile meme büyütme ameliyatı yapmaktayız.

Ücretsiz Konsültasyon İçin Randevu Alın

Meme küçültme ameliyatı meme kanseri riskini arttırır mı?

Meme kanseri meme dokusunun heryerinde ortaya çıkabilir. Dolayısıyla memenin her tarafı kanserleşme potansiyeli olan dokular içerir. Meme küçültme ameliyatı esnasında kanserleşme potansiyeli olan doku miktarı azaltıldığı için teorik olarak ameliyat sonrasında meme kanseri gelişme ihtimali artmaz, aksine net olarak azalır.

Çocuk doğurmamış olmak bu ameliyatı olmaya engel midir?

Genel olarak bu ameliyat tercihen hayatının geri kalanında gebe kalmayı düşünmeyen hastalara öncelikli olarak önerilir. Çünkü her gebelik memelerde sarkmalara ve şekil bozukluğuna sebep olabilir, dolayısıyla gebelik sonrasında revizyon ameliyatı ihtiyacı ortaya çıkabilir. fakat yine de şikayetleri ileri boyutta olan hastalarda ameliyat düşünülebilir.

İnanılmaz bir doktor. 3 yıl önce ameliyatımı oldum (meme küçültme), yakın zamanda bir bebeğim olmasına ve hamilelik sırasında çok kilo almama rağmen hala aynı boyutta ve şekilde!

Meme Küçültme Ameliyatı ve Gebelik İlişkisi Nasıldır?

Gebelik ve doğum sonrasında meme küçültme ameliyatının planlanması için emzirmeyi en azından altı ay öncesinden kesmiş olmak ve memeden süt gelmiyor olması gerekir. Meme küçültme ameliyatı sonrasında hastaların gebe kalmasında herhangi bir sakınca yoktur. Gebeliğin doğasından ötürü memede büyüme ve küçülme olacağı için tekrardan deformite gelişebilir fakat emzirme ile ilgili herhangi bir sorun yaşanması sıklıkla beklenmez.

Ücretsiz Konsültasyon İçin Randevu Alın

Ameliyat Sonrasında Emzirilebilir Mi?

Meme küçültme ameliyatı sonrasında süt salgılayan meme dokularının miktarı da azalır fakat hastaların büyük kısmı çocuğa yetecek miktarda süt salgılamaya devam eder. Hastaların çok azında da yetersiz süt salgılanması görülebilir. Hiç ameliyat olmamış annelerin bir kısmında da süt vermekte yetersizlik olduğu göz önünde bulundurulduğunda ameliyatın kendisinin yarattığı azalmanın çok da anlamlı olmadığı söylenebilir.

Ameliyat öncesi ne gibi hazırlıklar yapılıyor?

Bu ameliyatı planlarken öncelikle her iki memede de herhangi bir tümöral durumun olmadığı teyid edilmelidir. Bu nedenle hastalara ultrason ve/veya mammografi tetkikleri yapılır ve bu ameliyata engel bir durum olup olmadığı araştırılır. Bunun dışında rutin ameliyat öncesi kan tetkikleri vs yapılır.

Ücretsiz Konsültasyon İçin Randevu Alın

Ameliyat memede ize sebep olur mu?

Hastanın meme boyutuna, doku ve cilt fazlalığının miktarına göre uygulanacak teknik değişir. Hastanın şikayetini giderecek en doğru teknik seçildikten sonra meme başından alt çizgiye uzanan dik şekilde bir iz olabileceği gibi meme alt çizgisi hizasında da ilave yatay bir çizgi yani ters T şeklinde bir ize sebep olan bir teknik de uygulamak gerekebilir. Her halukarda erken dönemde hafif pembe kızarık olan bu izler zamanla kullanılan bazı iz gidericiler ile birlikte cilt rengine dönüşerek belirsizleşir.

Ameliyat sonrası dönemde ağrı olur mu ve nelere dikkat etmek gerekir?

Meme küçültme ameliyatı çok şiddetli ağrıya sebep olan bir ameliyat değildir. Mevcut ağrı basit ağrı kesiciler ile azaltılabilir. İlk üç günden sonra sıklıkla ağrı kesici ihtiyacı ciddi oranda azalır. Ağrıdan ziyade erken dönemde ödem ve ameliyatın tekniğinden ötürü her iki memede gerginlik hissiyatı ortaya çıkar. Bu gerginlik hissi birkaç gün içerisinde azalmaya başlar ve meme ortalama 4-6 hafta içerisinde normal yumuşaklığına kavuşur. Birkaç gün içinde hastalar günlük yaşantılarına geri dönmekte ve ikinci haftadan sonra yürüyüş gibi hafif egzersizlere başlanabilmektedir. Yaklaşık bir ay kadar özellikle kol hareketlerini içeren ağır egzersizlerden kaçınılmalıdır.

SIKÇA SORULAN SORULAR

İşte En Sık Sorulan Sorular

Ameliyat Süresi Ne Kadardır Ve Kaç Gün Hastanede Yatmak Gerekir?2022-09-05T13:39:15+00:00

Hastanın şikayetinin ağırlığına göre değişmekle beraber ameliyat süresi ortlama 2-3 saat yatış süresi de 1-3 gündür.

Ne Zaman Banyo Yapılabilir Ve Havuza, Denize Girilebilir?2022-09-05T13:35:30+00:00

Hastalarda ek bir sorun saptanmadığı sürece üçüncü günden sonra banyo yapılabilir ve birinci ayda da yüzülebilir.

Go to Top