Meme dikleştirme ameliyatı nedir?

Meme dikleştirme ameliyatı genellikle gebelikler sonrasında ortaya çıkan memelerin iç hacim ve elastikiyet indeki azalma ile birlikte yer çekimine yenik düşerek aşağı doğru sarkan memelerin tekrardan toparlanması ve daha yukarıda konumlandırılması işlemidir.

Meme Dikleştirme Ameliyatı Kimlere Uygulanabilir Riski Var Mıdır?

18 yaşından büyük, anestezi almasında herhangi bir sakınca olmayan ve meme dokusunda sarkma olan her hastaya meme dikleştirme ameliyatı planlanabilir. Eğer sarkmanın yanında meme de hacim yetersizliği de mevcut ise bu durumda dikleştirme ameliyatına ilaveten silikon protez işlemi de eklenerek hem dikleştirme hem de meme büyütme işlemleri aynı seansta yapılabilir.

Meme Dikleştirme ve Meme Küçültme İşlemi Birlikte Uygulanabilir Mi?

Büyük olan meme neredeyse her zaman sarkıktır aynı zamanda. Normalden büyük olan meme dokusu sadece kozmetik değil, boyun ve sırt ağrısı, boyun fıtığı, omuzlarda çökme ve sütyen askı izleri, katlantı yerlerinde hijyen problemlerine de sebep olabilir. Bu tür hastalarda meme küçültme ve dikleştirme işlemleri aynı seansta yapılır ve kozmetik görüntü düzeltilmesinin yanı sıra mevcut fiziksel sorunlar da ortadan kaldırılır.

Meme dikleştirme ameliyatı meme kanseri riskini arttırır mı?

Meme dikleştirme ameliyatının meme kanseri ile herhangi bir ilişkisi yoktur.

Meme Dikleştirme ve Gebelik İlişkisi Nasıldır?

Gebelik ve doğum sonrasında meme dikleştirme ameliyatının planlanması için emzirmeyi en azından altı ay öncesinden kesmiş olmak ve memeden süt gelmiyor olması gerekir. Meme dikleştirme ameliyatı sonrasında hastaların gebe kalmasında herhangi bir sakınca yoktur. Gebeliğin doğasından ötürü memede büyüme ve küçülme olacağı için tekrardan deformite gelişebilir fakat emzirme ile ilgili herhangi bir sorun yaşanması sıklıkla beklenmez.

Çocuk doğurmamış olmak bu ameliyatı olmaya engel midir?

Genel olarak bu ameliyat tercihen hayatının geri kalanında gebe kalmayı düşünmeyen hastalara öncelikli olarak önerilir. Çünkü her gebelik memelerde sarkmalara ve şekil bozukluğuna sebep olabilir, dolayısıyla gebelik sonrasında revizyon ameliyatı ihtiyacı ortaya çıkabilir. fakat yine de şikayetleri mevcut olan ve bu durumdan kurtulmak isteyen hastalarda ameliyat düşünülebilir.

Ameliyat sonrasında emzirilebilir mi?

Bebek emzirme ile alakalı herhangi bir sorun yaşanması beklenmez.

Aynı seansta büyütme ameliyatı da yapılabilir mi?

Dikleştirmenin yanında büyüme de isteyen hastalarda iki ameliyatı aynı anda yapmak mümkündür. Ancak her iki ameliyat farklı seanslarda da yapılabilir.

Ameliyat öncesi ne gibi hazırlıklar yapılıyor?

Bu ameliyatı planlarken öncelikle her iki memede de herhangi bir tümöral durumun olmadığı teyit edilmelidir. Bu nedenle hastalara ultrason ve/veya mammografi tetkikleri yapılır ve bu ameliyata engel bir durum olup olmadığı araştırılır. Bunun dışında rutin ameliyat öncesi kan tetkikleri vs yapılır.

Ameliyat memede ize sebep olur mu?

Hastadan hastaya değişmekle birlikte sıklıkla meme başından alt kıvrımına uzanan düz bir çizgi şeklinde bir iz ile operasyon tamamlanır. Nadiren buna ilave olarak meme alt kıvrımı üzerinde sıklıkla kısa bir ters T veya J şeklinde izlere sebep olur. Mevcut izlerin tamamı bikininin altında kalacak şekilde tasarlanır. Ameliyat sonrası dönemde bir takım iz giderici önlemler ve ilaçlarla bu izler zamanla azaltılır ve neredeyse gözle görünmez hale getirilir.

Ameliyat süresi ne kadardır ve kaç gün hastanede yatmak gerekir?

Hastanın şikayetinin ağırlığına göre değişmekle beraber ameliyat süresi ortalama 1,5-2 saattir. Hasta sıklıkla aynı gün veya ertesi gün taburcu edilir.

Ameliyat sonrası dönemde ağrı olur mu ve nelere dikkat etmek gerekir?

Ameliyat sonrasında çok belirgin ağrı olması beklenmez. Ağrıdan ziyade daha çok sertlik ve gerginlik hissiyatı daha ön plandadır. Bu hissiyat da ödemler geçtikçe birkaç hafta içerisinde belirgin şekilde azalır. Ameliyat sonrasında ilk birkaç günde görülebilen ağrı basit ağrı kesiciler ile giderilir. Birkaç günden sonra ağrılar ve ağrı kesici ihtiyacı da buna bağlı olarak belirgin şekilde azalır. Birkaç gün içinde hastalar günlük yaşantılarına geri dönmekte ve birinci haftadan sonra yürüyüş gibi hafif egzersizlere, iki hafta sonra ise daha ağır egzersizlere başlanabilmektedir.

Ne zaman banyo yapılabilir ve havuza, denize girilebilir?

Hastalarda ek bir sorun saptanmadığı sürece ameliyatın ertesi gününden itibaren banyo yapılabilir ve ikinci haftada da yüzülebilir.