İstediğiniz Gibi Görünmenin Tadını Çıkarın

Erkekte meme büyümesi yani jinekomasti hastalığı ergenlik döneminde ve yaşlılıkta fizyolojik olarak görülebilir. Ergenlik döneminde görülen tipi sıklıkla ilerleyen yaşlarda geriler, fakat bazı hastalarda ergenlikten sonra da devam edebilir. Bu durumda eğer hasta da durumundan şikayetçi ise ameliyat olabilir.

Jinekomasti öncesi hazırlıklar nelerdir?

Bazen nadiren olsa da erkekte meme büyümesi hastalığının altında yatan bazı nedenler bulunabilir. Bunlar bazı hormonal hastalıklar, karaciğer rahatsızlıkları veya memede yerleşimli tümöral kitleler olabilir. Bu tür sorunları ekarte etmek için bir takım kan tetkikleri ve meme ultrasonu yapılır. Eğer altta yatan herhangi bir hastalık saptanmaz ise hasta opere edilebilir.

Ücretsiz Konsültasyon İçin Randevu Alın

Önce & Sonra

BeforeAfter

Operasyonda neler yapılır?

Hastanın şikayetinin büyüklüğüne göre sadece liposakşın, sadece doku çıkarılması veya iki teknik kombine edilerek ameliyat yapılabilir. Yüksek miktarda cilt fazlalığı olmayan hastalarda sadece liposakşın sıklıkla yeterli olurken, beraberinde cilt fazlalığı da olan hastalarda cilt ve cilt altı dokuların cerrahi olarak çıkarılması gerekebilir. Sadece liposakşın yapılan hastaların cildinde herhangi bir iz kalmazken, beraberinde cilt de çıkarılan hastalarda meme başı etrafında halka şeklinde; şikayet çok daha fazla ise ters T veya J şeklinde kesi hattı oluşturularak cerrahi tedavi yapılır.

Jinekomasti Ameliyat Sonrası Bakım Süreci

Hastalar aynı gün veya ertesi gün taburcu edilir. İlk günlerde özellikle kol hareketleriyle beraber bir miktar ağrı olabilir fakat birkaç gün içerisinde bu ağrılar da geriler. Ameliyatın ertesi günü banyo yapılabilir. Üç dört hafta baskılı bandaj uygulanır. Birkaç gün içerisinde hasta normal yaşantısına dönebilir. Birinci haftadan sonra hafif egzersizlere, ikinci aydan sonra da göğüs bölgesini de içeren ağır egzersizlere izin verilir.

Jinokomasti ameliyatım için Dr Ersin’e gittim ve daha mutlu olamazdım! Doktorun kendisi çok tatlı ve ilgiliydi. Endişelerimi dinledi ve ameliyatın neleri gerektireceğini bana açıkladı.